Kutatók megfigyelték, hogy azokon a piacokon, ahol legalább 3 versenytárs van jelen, ott az egyes
vállalkozás nagyobb árbevételre tesz szert, mintha egyedül lenne. Természetesen így van ez az
ingatlanpiacon is. Ahol van verseny, ott ingatlanforgalom is van.
A versenytárs inspirál,
innovációra serkent, eredményeket teremt, lehet tőle tanulni, együtt lehet vele működni, tehát
természetes velejárója az érett, működő piacnak.
Nagyobb ingatlanközvetítők alkalmazta stratégia, amely szerint egy adott területen nagy számban
vannak hozzá köthető ingatlanirodák. Ez a helyzet feszültséget teremthet, sokszor nehezen kezelhető,
a verseny ellen van. Az Immo1-nél ez nem fordulhat elő, hiszen a piac méretéhez és a partneri és
üzletkötői megélhetéshez szabjuk az irodák számát.
Ebben az esetben különböző elképzelésű cégek, akár különböző ügyfélkört megszólítva versenyeznek
vagy működnek együtt az ügyfelek „kegyeiért”. Az Immo1-nél ugyan nagyon sok módszerben és
megoldásban a versenytársai előtt járunk, mégis hiszünk abban, hogy az ellenőrzött keretek alapján
meglévő együttműködés mindkét félnek jót tesz.